• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Nystartfinans eller inte?

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Skyhög! 20% men slipper att min klarna skuld på 85k går till inkasso med risk för anmärkning + några andra krediter och inkasso skulder som blir samlade.
Jag är nöjd tillsvidare då min Uc hinner förbättras :)
Det är ju ändå värt det.. vi alla rider samma våg där när det kommer till dom :D Räddaren i nöden, för stunden.

Kul att det löste sig för dig och att du slipper anmärkning därigenom, bra gjort! ^^:tummen:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Ni som har lån via nystart. Vad står det på er Banks kontoutdrag när ni gör månadsbetalning?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Verkligen tråkig läsning och det finns ingen som helst ursäkt för vad din pappa gjort. Känns som att det var ett missbruk inblandat.
Jag hoppas att allt löser sig för dig. <3
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Fick återkoppling!!
Lånet ligger för utbetalning!! :):)
Vi sa till dig lugnt du har kommit så långt och det ska beviljat :) .. stort grattis. 20% gör inget. Nu ska du ta det lugnt bara och avvakta tills din scoring och betyget bli bättre på UC sen ansök om igen till bättre ränta. Får man fråga hur stort lånet samt månadskostnaden?
 
Senast ändrad:

Kontroll

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Juni 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Fick du lån trots Speltransaktioner?
Jag ringde till Swedbank dagen innan och bad dem plocka bort ett konto som jag har använt vid spel, dock så nämnde han på Nstart att han kunde se några transaktioner och ev behövde kreditavdelningen bevis på att jag spärrat mig på spelpaus.
 

Kontroll

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Juni 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
20
Poäng
112
Vi sa till dig lugnt du har kommit så långt och det ska beviljat :) .. stort grattis. 20% gör inget. Ni ska du ta det lugnt bara och avvakta tills din scoring och betyget bli bättre på UC sen ansök om igen till bättre ränta. För man fråga hur stort lånet samt månadskostnaden?
Tack!

180k
Ca 3900kr/ månaden.
Men med tanke på att jag hade skuld till klarna på 85k på deras delbetalning så hade bara den varit på 7,8,9 tusen varje månad ett tag framöver och det hade jag inte klarat!
 

Mirars

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 September 2021
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
51
Poäng
137
Verkligen tråkig läsning och det finns ingen som helst ursäkt för vad din pappa gjort. Känns som att det var ett missbruk inblandat.
Jag hoppas att allt löser sig för dig. <3
Psykisk instabilitet och missbruk av diverse.
Nu står jag med båda fötterna på jorden. Känns lite som att jag kan leva istället för att överleva <3
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Psykisk instabilitet och missbruk av diverse.
Nu står jag med båda fötterna på jorden. Känns lite som att jag kan leva istället för att överleva <3
Du är på rätt väg. Du kommer klara det :). Så nice att läsa när folk kämpar och klarar svåra situationer. Önskar dig all lycka.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Psykisk instabilitet och missbruk av diverse.
Nu står jag med båda fötterna på jorden. Känns lite som att jag kan leva istället för att överleva <3
Förstod det direkt.
Bra inställning. En dag ska vi dö alla andra ska vi leva.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp